20 Temmuz 2013 Cumartesi

FRAKSİYONEL LAZERLE BEN ALDIRMA

FRAKSİYONEL LAZERLE BEN ALDIRMA
Yüz veya vücudun herhangi bir bölgesinde (yanak, burun, dudak, kulak, boyun el, sırt, genital bölge, ayak vs.) oluşmuş, sadece estetik açıdan rahatsız edici olan, zararsız ve iyi huylu benler, fraksiyonel lazerle ben tedavisi yöntemiyle dikişsiz ve kanamasız olarak anında yok edilebilmektedir. Eğer ben çok büyük değilse, tek seansta uygulanan bu yöntem sonrasında kişi hemen sosyal yaşantısına devam edebilmektedir. Benin büyüklük durumuna göre bazen iki seans da gerekebilmektedir. Tedavi bitiminde benin yeniden oluşması söz konusu değildir.
Fraksiyonel lazerle ben aldırma tedavisi, fraksiyonel karbondioksit co2 lazerler ile yapılmaktadır. Çok derin köklü olmayan benlere uygulanan bu yöntemde, 1-2 mm çapında lazer atışlarıyla benin (nevus) buharlaştırılması sağlanır. Gerek uygulama sırasında gerekse sonrasında kanama meydana gelmez. Uygulama öncesi benin bulunduğu yerin çevresine lokal anestezi yapılmaktadır. Normal deriye ulaşıldığında uygulama bırakılır ve sonrasında uygulama yapılan bölge tuzlu serum ile bir gazlı bez yardımıyla temizlendikten sonra, 3-4 gün süreyle antibiyotikli merhem sürülür. Benin yapısına ve kişinin durumuna göre yaklaşık 5 ile 7 gün arasında tamamen iyileşmesi beklenir.
 Fraksiyonel lazerle ben aldırma yöntemi çok derin köklü benlerde tercih edilmemeli, bu tarz benler mutlaka cerrahi yöntemle çıkartılmalıdır. Çünkü lazer sonrası nevusun (ben) patolojik olarak incelenmesi mümkün değildir. Bu nedenle iyi huylu mu kötü huylu mu tahmin edilmesi mümkün olamamaktadır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder