20 Temmuz 2013 Cumartesi

LAZERLE BEN ALDIRMA

LAZERLE BEN ALDIRMA
             Melanosit adı ile anılan ve deriye rengini veren hücrelerin oluşturduğu derilerin değişikliğe uğramasına ben denir. Halk dilinde ben diye adlandırılan tıp dilinde nevüs olan benler vücudumuzun birçok farklı noktasında sık ve yaygın olarak bulunmaktadır. Lazerle ben aldırma son dönemlerde sıkça kullanılan bir yöntemdir.
                Doğum sonrasında kalan birçok ben olduğu gibi doğuştan olan benler ve yaşlılıktan çıkan benlere de çok sık rastlamaktayız. Doğumsal benler yaşamımızda sonradan çıkan benlerden daha titiz ve dikkatli olarak takip edilmesi gereken benler grubuna girmektedir. Koyu renkte olan benler ya damar beni şeklinde kırmızı renkli ya da kahverengi pigmentlerden oluşmaktadır. Lazer yapılacak olan benin rengi ciltle hemen hemen aynı renkte ise bu bene lazer uygulaması yapmanın bir anlamı olamayacaktır çünkü sonuç alınamayacak ve bu işlem çok uzun sürecektir. Lazerle ben aldırma tedavisinde insanların en çok korktukları ve tedirgin oldukları bir nokta da uygulanacak işlem kanser riski doğurur mu olduğudur. Bu konunun aslında herhangi bir bilimsel açıdan değeri olmamakla birlikte tedavinin yapılması ilerleyen zamanlarda benin kanser olma riskini de ortadan kaldırmaktadır. Benlere uygulanacak olan lazerli tedavi sonrasında uygulama yapılan yerde daha sonraki zamanlarda tekrar oluşum meydana gelmemektedir.
                Lazerle ben tedavisi işlemi yapıldıktan sonra ciltte fark edilemeyecek kadar bir değişiklik olmaktadır.  Kabarık olan benlerin tedavisinde ise radyo frekansı veya buharlaştırma yöntemleri kullanılmaktadır.     


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder